آرزوهایی برای یک سایت

تسهیلگری تحلیل جمعی

خلأ به‌روز نبودن وب‌سایت‌مان را در سال‌های گذشته به‌شدت احساس و درباره آن از افراد مختلف بازخورد دریافت کرده‌ایم. انتظار پیاده ‌سازی سایتی بی‌عیب و نقص از نظر فرم و محتوا یکی از موانع داشتن سایتی فعال و به‌روز بود. اما همزمان با بازنگری موسسه و تغییر ساختار و رویکردی که در آن رخ داد، سایت موسسه نیز از این بازنگری بی‌بهره نماند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از برخی ایده‌آل‌ها کوتاه بیاییم و در حد بضاعت و توانمان سایت‌‌ را از نو طراحی کنیم و به مرور زمان آن را توسعه دهیم.

در سایت جدیدمان تلاش داریم تا بستری برای تعامل و ارتباط منظم‌تر با مخاطبان‌مان ایجاد کنیم. برای شکل‌گیری‌ این بستر قصد داریم خبرهای مرتبط با زمینه کاری‌مان را نشر دهیم. مقالات و منابع مرتبط را معرفی کنیم. در حوزه کار مشارکتی تولید محتوا کنیم و تجربه‌های کسانی که در این حوزه کار می‌کنند را به اشتراک بگذاریم.

برای این سایت آرزوهایی داریم که محقق شدن آن‌ها می‌تواند گام مؤثری در راستای تحول و چشم‌انداز سازمانی‌مان باشد.

آرزو داریم این سایت محل گذر ، توقف و تعامل کسانی شود که دغدغه و علاقه انجام کارهایی با رویکرد مشارکتی دارند، کسانی که به دنبال توسعۀ ظرفیت شهروندان هستند و می‌خواهند رویکرد مشارکتی را در سازمان و برنامه‌هایشان پیاده کنند.

آرزو داریم این سایت بازتاب‌دهندۀ تجربه‌ها و داستان زمین خوردن‌ها و بلند شدن‌های کسانی باشد که سعی‌ کرده‌اند چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی بر محیط‌ زندگی‌شان اثر بگذارند و تغییر ایجاد کنند. بازتاب‌دهندۀ تجربه‌های افراد و تیم‌هایی باشد که فرآیند کار مشارکتی را تسهیلگری کرده‌اند و می‌خواهند یافته‌هایشان را با سایرین به اشتراک بگذارند.

آرزو داریم این سایت به عنوان سایتی معتبر و قابل رجوع برای علاقمندان به رویکرد مشارکتی و کارگروهی در بیاید. قابل رجوع برای تمام کسانی که می‌خواهند برای بیشتر کردن اثرگذاری خود و سایر شهروندان بر محیط‌زندگی‌شان اقدامی انجام دهند.

اگر چه آرزوهای بالا، آرزوهای بزرگی برای این وب‌سایت جمع و جور است اما به هر حال امیدواریم. رسیدن به این آرزوها دور از دسترس نخواهد بود اگر مخاطبانمان با دادن بازخورد منظم، تزریق محتوا و دادن انرژی نگذارند که چراغ این سایت کم نور شود و موتور آن از حرکت بایستد.